Handelspolitik

För Association de Défensedes Ressources Marines, om minsta storlek på havsabborre och minsta maskstorlek för passiva fiskeredskap för havsabborre i Biscayabukten

Association de Défense des Ressources Marines
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren, som skriver för Association de Défense des Ressources Marines (Föreningen för försvar av marina resurser) uppmanar kommissionen att snabbt föreslå en ny minsta bevarandestorlek för havsabborre och en ny minsta maskstorlek för passiva fiskeredskap för havsabborre, i avvaktan på ytterligare kraftfulla åtgärder som t.ex. skydd av lekområden, för att hjälpa till att förhindra att Biscayabukten helt och hållet förlorar sina havsabborrar och havsabborrfiskare. Föreningen för försvar av marina resurser uppmanar Europaparlamentet att vara medvetet om skillnaden mellan avsiktsförklaringar och praxis i det specifika fall som behandlas i denna framställning, och att använda sin befogenhet att ta itu med detta.

Thank you for your support, Association de Défense des Ressources Marines
pro