Umwelt

Uniunea Salvați România -ryhmän puolesta, Timișjoen rajatylittävästä saastumisesta

Uniunea Salvati Romania
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä ilmaisee, että Lugojin kaupungin jätevedenpuhdistamo on kymmenen viime vuoden aikana saastuttanut vakavasti Timișjokea, mikä vaikuttaa haitallisesti lukuisien talouksien vesihuoltoon sekä Romaniassa että Serbiassa. Hän valittaa, että vuosien mittaan saamistaan toistuvista sakkotuomioista huolimatta jätevedenpuhdistusta hallinnoiva yhtiö jatkaa toimintaansa ja saastuttaa vapaasti. Vetoomuksen esittäjän mukaan jätevedenpuhdistamon peruskorjaus aloitettiin vuonna 2009, mutta Romanian tilintarkastusviranomaisen vuonna 2016 suorittamassa tarkastuksessa paljastui olennaisia puutteita hankkeen toteuttamisessa, sillä useimpia töitä ei ollut saatettu päätökseen tai ne oli tehty väärin.

Thank you for your support, Uniunea Salvati Romania