Umwelt

For Uniunea Salvați România, om grænseoverskridende forurening af Timiș River i Rumænien

Uniunea Salvati Romania
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren anfører, at spildevandsrensningsanlægget i Lugoj i de seneste 10 år har forurenet floden Timiș alvorligt, og at dette har påvirket vandforsyningen i mange husholdninger i både Rumænien og Serbien. Hun klager over, at den virksomhed, der forvalter spildevandsrensningsanlægget, til trods for gentagne bøder i årenes løb fortsat driver det og forurener uforstyrret. Ifølge andrageren blev der indledt en renovering af spildevandsrensningsanlægget i 2009, men en revision i 2016 af den rumænske revisionsret afslørede væsentlige mangler i gennemførelsen af projektet, idet størstedelen af arbejderne enten ikke er blevet afsluttet eller ikke er blevet gennemført korrekt.

Thank you for your support, Uniunea Salvati Romania