Umwelt

Raiffeisen Arena Sports Groundin (Waldstadion Pasching) metsänsuojelufoorumin puolesta, väitetystä Århusin yleissopimuksen rikkomisesta Paschingin maankäyttösuunnitelman muutosten yhteydessä (Itävalta)

1. Launched 29/04/2020
  2. Time remaining 9 months

Vetoomuksen esittäjän mielestä komissio ei täysin vaadi Århusin yleissopimuksen täytäntöönpanoa Itävallassa. Hän toteaa tehneensä valituksen maankäytön suunnitellusta muutoksesta. Hän toteaa kuitenkin, että Ylä-Itävallan aluesuunnittelulaki ei salli maankäytön muutoksen oikeudellista uudelleentarkastelua. Århusin yleissopimuksen 9 artiklan 3 kohdassa edellytetään kuitenkin ympäristön kannalta merkityksellisten päätösten, kuten maankäytön muutosten, oikeudellista uudelleentarkastelua. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että vaikka Itävalta ilmaisi varauksensa 9 artiklan 3 kohdan täytäntöönpanoa vastaan, Euroopan unionin tuomioistuin on todennut tuomiossaan, että jäsenvaltio voi vapaasti päättää hallinnollisen tai oikeudellisen muutoksenhakumenettelyn järjestelyistä, mutta on kuitenkin varmistettava asiaan liittyvien kansalaisten uudelleentarkastelumenettelyn mahdollisuus. Vetoomuksen esittäjä vaatii toimia sen varmistamiseksi, että Århusin yleissopimus pannaan aluesuunnitteluun liittyvissä menettelyissä täytäntöön EU:n lainsäädännön mukaisesti.

Thank you for your support, Überparteiliche Plattform für den Erhalt der Waldfläche bei der Raiffeisen Arena (Waldstadion Pasching)