Gesundheit

Puolan hallituksen väitetystä laiminlyönnistä, joka koskee uuden lentoaseman rakentamiseen liittyvän julkisen kuulemisen ja ympäristövaikutusten arvioinnin toteuttamatta jättämistä

K. K.
  1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 10 months

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Puolan hallitus hyväksyi erityislain, jonka nojalla viranomaiset voivat rakentaa 100 miljoonan matkustajan lentoaseman Varsovan eteläpuolelle ilman minkäänlaista julkista kuulemista tai ympäristövaikutusten arviointia. Vetoomuksen esittäjä väittää, että lentoaseman rakentamista koskeva suunnitelma rikkoo Århusin yleissopimusta, eurooppalaista maisemayleissopimusta ja meludirektiiviä. Hän väittää, että viranomaiset pitävät tarkan sijainnin ja suunnitelmat salassa paikallisyhteisöiltä. Vetoomuksen esittäjä on sitä mieltä, että Varsovan, Modlinin ja Radomin nykyisten lentoasemien laajentaminen on varteenotettava vaihtoehto uuden lentoaseman rakentamiselle.

Thank you for your support, K. K.