Gesundheit

Om påstået manglende offentlig høring og konsekvenser for miljøet i forbindelse med den polske regerings opførelse af en ny lufthavn

K. K.
  1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 10 months

Andrageren hævder, at den polske regering har vedtaget en særlov, der gør det muligt for offentlige myndigheder at bygge en lufthavn med kapacitet til 100 millioner passagerer syd for Warszawa uden nogen offentlig høring eller miljøkonsekvensvurdering. Andrageren hævder, at planen om at bygge lufthavnen er i strid med Århuskonventionen, landskabskonvention og støjdirektivet. Han hævder, at myndighederne hemmeligholder den nøjagtige placering og planerne for lokalsamfundene. Han hævder, at en udvidelse af de eksisterende lufthavne i Warszawa, Modlin og Radom er et godt alternativ til den nye lufthavn.

Thank you for your support, K. K.