Gesundheit

Om påverkan av miljön i förbindelse med den polska regeringens byggande av en ny flygplats

K. K.
  1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 11 months

Framställaren hävdar att den polska regeringen har antagit en särskild lag som gör det möjligt för offentliga myndigheter att bygga en flygplats med kapacitet för 100 miljoner passagerare söder om Warszawa utan något offentligt samråd eller någon miljökonsekvensbedömning. Framställaren hävdar att planen att bygga flygplatsen strider mot Århuskonventionen, landskapskonventionen och bullerdirektivet. Han hävdar att myndigheterna hemlighåller den exakta placeringen och planerna för lokalsamhället. Han menar att utbyggnaden av de befintliga flygplatserna i Warszawa, Modlin och Radom är ett bra alternativ till den nya flygplatsen.

Thank you for your support, K. K.