Gesundheit

Over het gebrek aan openbare raadpleging en milieueffectbeoordeling in verband met de bouw van een nieuwe luchthaven door de Poolse regering

K. K.
  1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 11 months

Indiener meent dat de Poolse regering een speciale wet heeft aangenomen op grond waarvan overheidsinstanties ten zuiden van Warschau een luchthaven met een capaciteit van honderd miljoen passagiers kunnen bouwen zonder een openbare raadpleging te houden of een milieueffectbeoordeling uit te voeren. Indiener stelt dat de plannen voor de bouw van de luchthaven in strijd zijn met het Verdrag van Aarhus, het Landschapsverdrag en de richtlijn omgevingslawaai. Hij stelt dat de precieze locatie en plannen door de autoriteiten worden achtergehouden voor de plaatselijke gemeenschappen. Hij meent dat de regering beter de bestaande luchthavens in Warschau, Modlin en Radom kan uitbreiden.

Thank you for your support, K. K.