Handelspolitik

Antonio Visicchio
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining 4 Wochen

Indiener beklaagt zich over de Spaanse autoriteiten, die weigeren om de omrekentabellen voor in Italië behaalde cijfers van studenten die in Spanje willen studeren, te corrigeren. Indiener verwijst naar een reactie van het Spaanse Ministerie van Onderwijs, waarin wordt gesteld dat studenten die in Italië een “30 e lode” hebben behaald (het hoogste mogelijke cijfer) niet het Spaanse equivalent “10/10 - Matricula de Honor” kan worden toegekend omdat het voor studenten in Italië naar verluidt gemakkelijker is om het hoogst mogelijke cijfer te behalen dan voor studenten in Spanje. Volgens indiener gaat deze houding in tegen het beginsel van vrij verkeer van studenten binnen de Europese hogeronderwijsruimte en de beginselen van gelijke kansen, gelijkheid en non-discriminatie tussen Europese burgers. Indiener vraagt daarom het Europees Parlement om na te gaan of hiermee inbreuk wordt gemaakt op het EU-recht en om het gebruik van omzettingstabellen waarmee uniformiteit, objectiviteit en onpartijdigheid wordt gewaarborgd bij het omzetten van de cijfers van Europese universiteitsstudenten die hun studies willen vervolledigen in een andere EU-lidstaat, verplicht te stellen.

Thank you for your support, Antonio Visicchio

openPetition international