Versorgung

Over het verbod op het gebruik van zuiveringsslib in de landbouw in Europa

Socialwelfare
0 Supporters 0 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener maakt zich zorgen over het gebruik van zuiveringsslib in de landbouw in Europa, maar in het bijzonder over het gebruik ervan in Italië. Hij hekelt een door de Italiaanse regering aangenomen besluit dat het gebruik van zuiveringsslib als meststof op landbouwgronden toestaat. Volgens indiener passen de Italiaanse wetgeving en het regionale agentschap voor de bescherming van het milieu (L'Arpa Torino) onvoldoende hoge normen toe in Italië voor de behandeling en verwijdering van slib. Indiener legt uit dat het slib bijgevolg wordt gebruikt in combinatie met ander industrieel afval dat hoge concentraties chemicaliën bevat, wat leidt tot bodemverontreiniging. Indiener richt zich daarom tot het Europees Parlement met het verzoek om een verbod op het gebruik van slib in de landbouw in Europa.

Thank you for your support, Socialwelfare