Versorgung

0 Supporters 0 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä on huolestunut jätevesilietteen käytöstä maataloudessa Euroopassa ja erityisesti Italiassa. Hän tuomitsee Italian hallituksen hyväksymän asetuksen, joka sallii jätevesilietteen käytön lannoitteena maatalousmaassa. Vetoomuksen esittäjän mukaan Italian lainsäädännössä ja ympäristönsuojelusta vastaavassa alueviranomaisessa (”l’Arpa Torino”) ei sovelleta riittävän tiukkoja vaatimuksia lietteen käsittelyyn ja hävittämiseen. Vetoomuksen esittäjä kertoo, että sen seurauksena lietettä käytetään yhdessä muiden suuria kemikaalipitoisuuksia sisältävien teollisuusjätteiden kanssa, mikä aiheuttaa maaperän pilaantumista. Vetoomuksen esittäjä pyytää siksi Euroopan parlamenttia vaatimaan lietteen käytön kieltämistä maataloudessa Euroopassa.

Thank you for your support, Socialwelfare