Gesundheit

Over de ongelijke behandeling van een deel van zijn werknemers door de zorgverzekeraar van Aragón

Belen Moreno Solano
  1. Launched 16/10/2019
  5. decision

Indiener hekelt de discriminatie waarmee een deel van de werknemers van de zorgverzekeraar van Aragón sinds 2010 te maken heeft. Het gaat hierbij om de management- en dienstenmedewerkers en het personeel dat opleidingen voor gezondheidswerkers verzorgt. Hoewel in 2010 is erkend dat zij de derde rang van hun professionele loopbaan hebben bereikt, zien zij dit – in tegenstelling tot de overige afgestudeerden en afgestudeerden op het gebied van gezondheidszorg – nog steeds niet terug in hun salaris. Indiener is van mening dat er geen objectieve en redelijke rechtvaardiging is voor het feit dat deze professionals, die al aanzienlijk minder loon ontvangen, geen vergoeding ontvangen voor het feit dat zij de derde rang van hun professionele loopbaan hebben bereikt, terwijl dit voor de overige afgestudeerden en de afgestudeerden op het gebied van gezondheidszorg wel het geval is. Het enige objectieve verschil is dat de gediscrimineerde werknemers onder een andere statutaire categorie vallen, met lagere salarissen.

Thank you for your support, Belen Moreno Solano