Gesundheit

Om ulige behandling af en del af de ansatte i sundhedstjenesten i Aragón

Belen Moreno Solano
  1. Launched 16/10/2019
  5. decision

Andrageren klager over den forskelsbehandling, som en del af de ansatte i Aragóns sundhedsvæsen (ledelses- og tjenestepersonale samt uddannelsespersonale) har været udsat for siden 2010, idet de siden da er blevet betragtet som tilhørende tredje kvalifikationsniveau, men til forskel fra ansatte med en videregående (sundhedsfaglig) uddannelse stadig ikke modtager den tilsvarende løn. Andrageren mener, at der ikke er nogen objektiv og rimelig begrundelse for, at medarbejdere med en videregående (sundhedsfaglig) uddannelse lønnes i overensstemmelse med det tredje kvalifikationsniveau, mens ansatte tilhørende forskellige andre kategorier ikke lønnes i overensstemmelse hermed og får en væsentligt lavere løn. Den eneste objektive forskel er, at de tilhører en anden lovbestemt kategori med lavere løn.

Thank you for your support, Belen Moreno Solano