Gesundheit

Om ulige behandling af en del af de ansatte i sundhedstjenesten i Aragón

Petitioner
262 Supporters 262 in European Union
Collection finished
  1. Launched October 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren klager over den forskelsbehandling, som en del af de ansatte i Aragóns sundhedsvæsen (ledelses- og tjenestepersonale samt uddannelsespersonale) har været udsat for siden 2010, idet de siden da er blevet betragtet som tilhørende tredje kvalifikationsniveau, men til forskel fra ansatte med en videregående (sundhedsfaglig) uddannelse stadig ikke modtager den tilsvarende løn. Andrageren mener, at der ikke er nogen objektiv og rimelig begrundelse for, at medarbejdere med en videregående (sundhedsfaglig) uddannelse lønnes i overensstemmelse med det tredje kvalifikationsniveau, mens ansatte tilhørende forskellige andre kategorier ikke lønnes i overensstemmelse hermed og får en væsentligt lavere løn. Den eneste objektive forskel er, at de tilhører en anden lovbestemt kategori med lavere løn.

openPetition international