Gesundheit

Joidenkin työntekijöiden eriarvoisesta kohtelusta Aragonian terveydenhuoltojärjestelmässä

Belen Moreno Solano
  1. Launched 16/10/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä nostaa esille syrjinnän, josta osa Aragonian terveyspalvelujen työntekijöistä (johto- ja palveluhenkilöstö ja terveydenhuollon ammattilaisten koulutuksesta vastaava henkilöstö) on kärsinyt vuodesta 2010 alkaen, sillä heidän on tunnustettu olleen kyseisestä vuodesta alkaen työuransa kolmannella tasolla, mutta tämä ei näy vieläkään heidän palkassaan, toisin kuin terveysalan tai muun tutkinnon suorittaneilla työntekijöillä. Vetoomuksen esittäjä katsoo, ettei ole olemassa objektiivisia ja kohtuullisia perusteluja sille, että terveysalan tai muun tutkinnon suorittaneille maksetaan siitä, että he ovat saavuttaneet työurallaan kolmannen tason, mutta muiden alojen ammattilaisille, joiden palkka on myös huomattavasti pienempi, ei makseta korvausta työuran kolmannen tason saavuttamisesta. Ainoa objektiivinen ero on se, että he kuuluvat eri palkkaluokkaan, jossa palkka on pienempi.

Thank you for your support, Belen Moreno Solano