Gesundheit

Om ojämlikhet inom Aragoniens hälso- och sjukvård när det gäller vissa arbetstagare

Belen Moreno Solano
  1. Launched 16/10/2019
  5. decision

Framställaren kritiserar den diskriminering som drabbat vissa av arbetstagarna inom Aragoniens hälso- och sjukvård (förvaltningspersonal, tjänstepersonal och personal inom hälso- och sjukvårdsfortbildning) sedan 2010. Sedan det året har de fått en tredje karriärnivå, men till skillnad från personer med examen och examen inom hälso- och sjukvård syns det fortfarande inte i lönekuvertet. Framställaren anser att det inte finns någon objektiv och rimlig förklaring till faktumet att yrkespersoner inom olika kategorier, som också får väsentligt lägre löner, inte får någon ersättning för den tredje karriärnivån medan personer med examen inom hälso- och sjukvård och andra examina får ersättning för denna tredje karriärnivå. Den enda objektiva skillnaden består i att de tillhör en annan lagstadgad kategori med lägre löner.

Thank you for your support, Belen Moreno Solano