Zusammenleben

Over de discriminerende praktijk van de Italiaanse staat met betrekking tot de afgifte en verlenging van het paspoort van de Italiaanse ouder

Marinella Colombo
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 2 days

Indienster klaagt over de discriminerende praktijk van de Italiaanse staat met betrekking tot de afgifte en verlenging van paspoorten voor Italiaanse ouders. Indienster legt uit dat de Italiaanse ouder voor de afgifte of verlenging van zijn eigen paspoort de toestemming van de andere ouder nodig heeft, zelfs als het gaat om een voormalige echtgeno(o)t(e) of een voormalige samenwonende partner die Italië met hun kinderen heeft verlaten. Deze praktijk is niet alleen uiterst vernederend, maar vooral ingewikkeld in gevallen waarin de voormalige echtgenoot met de kinderen naar het buitenland is gegaan, zonder een adres achter te laten. Indienster voert aan dat de Italiaanse ouder in deze gevallen gedwongen is een verzoek in te dienen bij de voogdijrechter om het paspoort te verkrijgen. Indiener roept op tot de onmiddellijke stopzetting van deze discriminerende praktijk van de Italiaanse staat ten nadele van de eigen burgers.

Thank you for your support, Marinella Colombo

openPetition international