Zusammenleben

Om den italienske stats diskriminerende praksis i forbindelse med udstedelse og fornyelse af pas til italienske forældre

Marinella Colombo
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren klager over den italienske stats diskriminerende praksis i forbindelse med udstedelse og fornyelse af pas til italienske forældre. Andrageren forklarer, at en italiensk forælder har brug for den anden forælders samtykke for at kunne få udsted eller fornyet sit pas, også selv om der er tale om en tidligere ægtefælle eller en tidligere samlever, der har forladt Italien sammen med deres fælles børn. Denne praksis er ikke alene yderst ydmygende, men den er også meget kompliceret i de tilfælde, hvor den tidligere ægtefælle er rejst ud af landet med børnene, uden at have efterladt nogen adresse. Andrageren hævder, at i sådanne tilfælde er den italienske forælder tvunget til at henvende sig til dommeren for værgemål for at få et pas. Andrageren kræver, at den italienske stat omgående bringer denne diskriminerende praksis, som er til skade for dens egne borgere, til ophør.

Thank you for your support, Marinella Colombo

openPetition international