Zusammenleben

Italian valtion syrjivästä käytännöstä italialaisen vanhemman passin myöntämisen ja uusimisen yhteydessä

Marinella Colombo
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 2 days

Vetoomuksen esittäjä valittaa Italian valtion syrjivästä käytännöstä, joka liittyy italialaisten vanhempien passien myöntämiseen ja uusimiseen. Vetoomuksen esittäjä kertoo, että saadakseen passin tai uusiakseen oman passinsa italialainen vanhempi tarvitsee toisen vanhemman suostumuksen, vaikka tämä olisi entinen avio- tai avopuoliso, joka on lähtenyt Italiasta heidän lastensa kanssa. Käytäntö on erittäin nöyryyttävä mutta erityisen monimutkainen tapauksissa, joissa entinen puoliso on lähtenyt lasten kanssa ulkomaille ilmoittamatta osoitettaan. Vetoomuksen esittäjä väittää, että näissä tapauksissa italialaisen vanhemman on pakko vedota holhousasioita käsittelevään tuomariin saadakseen passin. Vetoomuksen esittäjä vaatii lopettamaan välittömästi tämän Italian valtion syrjivän käytännön, joka haittaa sen omia kansalaisia.

Thank you for your support, Marinella Colombo

openPetition international