Umwelt

Over de bescherming van de luchtkwaliteit in het stedelijk gebied van Rennes (Frankrijk)

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener betreurt de verlening van een vergunning voor de bouw van het winkelcentrum "Open Sky" in Pacé, gelegen in het stedelijk gebied van Rennes, en stelt dat dit project zal leiden tot een aanzienlijke verslechtering van de luchtkwaliteit in een reeds verontreinigd gebied. Hij stelt dat het winkelcentrum niet gemakkelijk bereikbaar is met het openbaar vervoer en dus zal leiden tot intensief gebruik van wegen en tot verkeersopstoppingen. Indiener beweert ook dat de wettelijke minimumnormen van Richtlijn 2008/50/EG betreffende de luchtkwaliteit en schonere lucht voor Europa niet volledig zijn omgezet in Frans recht, met name wat betreft NO2- en PM10-waarden, en dat de verontreiniging in het stedelijk gebied van Rennes onderdeel is van een zaak die door de Europese Commissie tegen Frankrijk aanhangig is gemaakt bij het HvJ-EU.

Thank you for your support, E. P.