Umwelt

Om beskyttelse af luftkvaliteten i byområdet Rennes (Frankrig)

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren beklager, at der gives tilladelse til opførelsen af indkøbscentret "Open Sky" i Pacé i byområdet Rennes, og hævder, at dette projekt vil føre til en betydelig forringelse af luftkvaliteten i et allerede forurenet område. Han anfører, at indkøbscentret ikke let kan nås med offentlig transport, og at det derfor vil resultere i omfattende brug af vejene og trængsel. Andrageren hævder også, at de lovgivningsmæssige tærskler i direktiv 2008/50/EF om luftkvaliteten og renere luft i Europa ikke fuldt ud er gennemført i fransk ret, navnlig med hensyn til NO2 og PM 10-værdier, og at forureningen i byområdet Rennes er en del af en verserende sag ved EU-Domstolen anlagt af Europa-Kommissionen mod Frankrig.

Thank you for your support, E. P.