Rechtstaatlichkeit

Om påstået svig og korruption i forbindelse med bankers og private fogeders ulovlige fjernelse af ejendom i Bulgarien

Виолета Господинова
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren er en debitor, mod hvem kreditoren (en bank) har udstedt en anmodning til fogeden om at gennemføre en tvangsfuldbyrdelsessag. Det fremgår af den vedlagte fuldmagt, at moderen til en ansat i en foged repræsenterer banken. Dette tjener som bevis for, at der er en forbindelse mellem kreditor og foged, hvilket underminerer fogedernes upartiskhed og retsforfølgningen i forbindelse med tvangsfuldbyrdelsessagen. Andrageren hævder, at kreditor og fogeden har skabt en svigagtig ordning, hvor kreditorerne køber devaluerede ejendomme på fiktive auktioner, hvor den eneste tilbudsgiver, der er i stand til at afgive et gyldigt tilbud, er banken.Andrageren gør opmærksom på ulovligheden af handlinger, hvor der ikke foreligger en skriftlig anmodning til den kompetente domstol, og at der derfor ikke foreligger nogen bemyndigelse fra domstolen til at gennemføre tvangsforanstaltninger. I den forbindelse anmoder hun Europa-Parlamentet om at anvende de mekanismer, der er nødvendige for at sætte en stopper for en sådan praksis i Bulgarien, hvor ejendomme, der er ejes forbrugerne af kreditydelser, beslaglægges med hjælp fra fogeder.

Thank you for your support, Виолета Господинова
pro