Handelspolitik

Om påstået forskelsbehandling mellem EU-studerende og nederlandske studerende i Nederlandene for så vidt angår gratis rejseordning

Anabel Rufer
  1. Launched 24/02/2020

Andrageren hævder, at de nederlandske myndigheder drager et skel i deres behandling af EU-studerende i forhold til nederlandske studerende i forbindelse med gratis rejse. Hun henviser til det gratis rejsekort, som er til rådighed for nederlandske studerende, der gælder for alle bus-, sporvogns- og fjerntogsrejser inden for landets grænser, hvorimod andre EU-studerende kun modtager denne ydelse, når de opfylder et yderligere krav om bevist beskæftigelsesperiode. Andrageren hævder, at den krævede arbejdstid på 56 timer pr. måned er en svær betingelse at opfylde for en fuldtidsstuderende. Hun anmoder om ligebehandling af EU-studerende i denne henseende.

Thank you for your support, Anabel Rufer