Handelspolitik

Alankomaissa tapahtuvasta muista EU-maista lähtöisin olevien opiskelijoiden väitetystä syrjinnästä alankomaalaisiin opiskelijoihin verrattuna, kun kyseessä on ilmaiseksi matkustaminen

Anabel Rufer
  1. Launched 24/02/2020

Vetoomuksen esittäjä väittää Alankomaiden viranomaisten kohtelevan alankomaalaisia ja muista EU-maista lähtöisin olevia opiskelijoita eriarvoisesti, kun kyseessä on ilmaiseksi matkustaminen. Hän viittaa alankomaalaisten opiskelijoiden saatavilla olevaan matkakorttiin, jolla voi matkustaa maksutta kaikissa linja-autoissa, raitiovaunuissa ja kaukojunissa koko maassa ja jonka muista EU-maista lähtöisin olevat opiskelijat voivat saada ainoastaan siinä tapauksessa, että he täyttävät todistettua työaikaa koskevan lisävaatimuksen. Vetoomuksen esittäjän mukaan kokopäiväisesti opiskelevan on vaikea täyttää edellytys 56 työtunnista kuukaudessa. Hän pyytää, että EU:n opiskelijoita kohdeltaisiin tässä asiassa yhdenvertaisesti.

Thank you for your support, Anabel Rufer