Umwelt

Om overtrædelser af EU's miljølovgivning og opfordring til at stoppe alt arbejde og affaldsbortskaffelse ved lossepladsen Mavro Vouno i Grammatiko

E. P.
  1. Launched 09/10/2019
  5. decision

Andrageren havde allerede fremsat bemærkninger i forbindelse med andragende nr. 0573/2011, som blev drøftet i udvalget den 21.03.2018, og beklager i denne forbindelse, at regionen Attika ikke overholdt udvalgets anmodning om at gennemføre en ny miljøkonsekvensvurdering.Han hævder navnlig, at de græske myndigheder har overtrådt direktiv 92/43/EØF om bevaring af naturtyper samt vilde dyr og planter, navnlig den manglende beskyttelse af et udpeget havområde under Natura 2000 i umiddelbar nærhed af et eksisterende vandløb, der passerer lossepladsen.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra