Rechtstaatlichkeit

Om medtagelse af forbrydelser mod miljøet som forbrydelser mod menneskeheden i Rom-statutten for Den Internationale Straffedomstol

Timothy Ellis
  1. Launched 31/01/2020

Andrageren anmoder EU om hurtigst muligt at indlede en proces med at tilføje grove tilsigtede handlinger, der indebærer ødelæggelse eller forsømmelse, der skader planeten, til Romstatutten under artikel 7 "Forbrydelser mod menneskeheden". Andrageren er af den opfattelse, at personer, der befinder sig i en position med magt eller indflydelse, bør holdes ansvarlige for deres handlinger, der underminerer videnskab, forskning eller aktiviteter, der har til formål at reducere følgerne industriens indvirkning. Han anmoder desuden om et tillæg til Romstatutten for at sikre, at personer kan drages til ansvar for denne form for kriminalitet — da den er af global karakter — selv i tilfælde, hvor deres land ikke er en signatarstat.

Thank you for your support, Timothy Ellis