Gesundheit

Om maksimale grænseværdier for elektromagnetiske felter i Tyskland

I. K.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 3 days

Andrageren anmoder EU-institutionerne om at få Tyskland til at reducere de maksimale grænseværdier og varslingsniveauerne for elektromagnetisk stråling i boligområder, soveområder og på arbejdspladsen. Andrageren mener, at der bør stilles finansiering til rådighed for at udvikle sendere, som har en variabel strømforsyning og automatisk går i standbytilstand. Ifølge andrageren er borgerne ikke i stand til at beskytte sig selv mod eksponering for elektromagnetiske felter og bør beskyttes med varslingsniveauer på mindre end 1 µW/m². Andrageren anfører, at der er adskillige konsekvenser ved en massiv eksponering for stråling fra mobiltelefoner, f.eks. mennesker, der bliver syge eller har behov for pleje, hvilket har økonomiske og sociale virkninger. Hun mener, at den nuværende manglende beskyttelse af borgerne udgør en krænkelse af deres grundlæggende rettigheder.

Thank you for your support, I. K.

openPetition international