Construction

Om indsigelse mod opførelsen af et afsaltningsanlæg for at forsyne øen Elba med en selvstændig vandforsyning

Andrageren gør indsigelse mod den planlagte opførelse af et afsaltningsanlæg (der forventes at begynde i oktober 2019) i Mola Bay og Capoliveri Lido (Elba). Uden nærmere oplysninger om den relevante ændring af planlægningen giver andrageren udtryk for sin bekymring over, at kystlinjen uundgåeligt vil blive ødelagt, og han tvivler på fordelene ved det planlagte anlæg. Han påpeger, at vandmangel på øen i vid udstrækning kan tilskrives det forældede vandledningsnet (med lækage fra over halvdelen af rørene), og at vand desuden kan udvindes af et stort grundvandsreservoir og fra mange kilder på selve øen, uden at det er til skade for miljøet, landskabet eller naturressourcerne.