Bauvorhaben

Elban saaren riippumattoman vesihuollon varmistamiseksi rakennettavan suolanpoistolaitoksen vastustamisesta

Benedetto Rubetti
  1. Launched October 2019

Vetoomuksen esittäjä vastustaa suunnitelmaa rakentaa suolanpoistolaitos (töiden on määrä alkaa lokakuussa 2019) Mola Bayn ja Capoliveri Lidon alueelle Elballa. Vetoomuksen esittäjä ei esitä yksityiskohtia asianmukaisista kaavamuutoksista, mutta hän ilmaisee huolensa siitä, että rantaviiva on väistämättä poissa käytöstä, ja herättää epäilyksiä suunnitellun laitoksen eduista. Vetoomuksen esittäjä huomauttaa, että vesipula saarella johtuu suurelta osin vanhentuneesta vesijohtoverkostosta (yli puolet sen putkista vuotaa) ja että vettä voitaisiin saada suuresta merenalaisesta pohjavesiesiintymästä ja monista saarella olevista lähteistä ilman, että siitä aiheutuu haittaa ympäristölle, maisemalle tai luonnonvaroille.

Thank you for your support, Benedetto Rubetti