Bauvorhaben

Over zijn bezwaar tegen de bouw van een ontziltingsinstallatie om het eiland Elba van een onafhankelijke watervoorziening te voorzien

Benedetto Rubetti
  1. Launched October 2019

Indiener maakt bezwaar tegen de geplande bouw van een ontziltingsinstallatie (geplande aanvang van de werkzaamheden in oktober 2019) in de baai van Mola en Lido di Capoliveri (Elba). Indiener geeft geen details over de wijziging van de planning, maar uit zijn bezorgdheid dat de kustlijn onvermijdelijk zal worden bedorven. Hij uit ook zijn twijfel over de voordelen van de geplande installatie. Indiener wijst erop dat de watertekorten op het eiland grotendeels te wijten zijn aan het verouderde waterleidingnet (waarvan meer dan de helft van de leidingen lekt). Hij wijst er ook op dat water kan worden gewonnen uit een grote onderzeese grondwaterlaag en uit meerdere bronnen op het eiland zelf, zonder dat hiermee schade wordt toegebracht aan het milieu, het landschap of de natuurlijke hulpbronnen.

Thank you for your support, Benedetto Rubetti