Umwelt

Nadine Gonçalves
7 Supporters 7 in European Union
  1. Launched 17/01/2020

Andrageren klager over den alvorlige forurening af Ferreira-floden i Lordelo-Paredes, Portugal. Hun mener, at det lokale spildevandsrensningsanlægs manglende effektivitet og kapacitet har medført, at floden er blevet forurenet gennem årtier, og at økosystemet gradvist er blevet ødelagt, og lokalbefolkningens sundhed er bragt i fare. Desuden er der ifølge andrageren i det seneste år blevet udledt affald næsten direkte i floden, hvilket har medført, at den er blevet et opsamlingssted for spildevand under åben himmel og et sted for udklækning af "open sky-spildevandsbeholder" og et arnested for sygdomme. Andrageren kritiserer de ansvarlige miljøorganers passivitet og opfordrer til, at der træffes hasteforanstaltninger for at sætte en stopper for forureningen.

Thank you for your support, Nadine Gonçalves