Umwelt

Nadine Gonçalves
7 Supporters 7 in European Union
  1. Launched 17/01/2020

Framställaren klagar på de kraftiga föroreningarna i floden Ferreira i Lordelo-Paredes i Portugal. Hon hävdar att det lokala avloppsreningsverket inte har haft kapacitet eller förmåga att vidta några åtgärder och att föroreningen av floden därför har pågått i årtionden, vilket gradvis har decimerat ekosystemet och äventyrat den lokala befolkningens hälsa. Enligt framställaren har det under det senaste året dessutom släppts ut avloppsvatten nästan direkt i floden, vilket har förvandlat den till en ”öppen avloppstank” och en grogrund för sjukdomar. Framställaren kritiserar de ansvariga miljöorganens passivitet, och begär att brådskande åtgärder vidtas för att sätta stopp för föroreningarna.

Thank you for your support, Nadine Gonçalves