Umwelt

Nadine Gonçalves
7 Supporters 7 in European Union
  1. Launched 17/01/2020

Vetoomuksen esittäjä valittaa Ferreirajoen vakavasta pilaantumisesta Lordelo-Paredesissa, Portugalissa. Hän väittää, että paikallisen jätevedenkäsittelylaitoksen toiminnan ja valmiuksien puutteen vuoksi joen saastuminen on jatkunut vuosikymmeniä ja tuhonnut vähitellen ekosysteemin ja vaarantanut paikallisten asukkaiden terveyden. Vetoomuksen esittäjän mukaan vettä on tämän lisäksi laskettu jokeen lähes suoraan viime vuosina, minkä vuoksi siitä on tullut ”avoin jätevesisäiliö” ja tautien pesimäpaikka. Vetoomuksen esittäjä arvostelee asiasta vastaavien ympäristöelinten toiminnan puutetta ja kehottaa ryhtymään ripeästi toimeen pilaantumisen lopettamiseksi.

Thank you for your support, Nadine Gonçalves