Education

Om anvendelsen af engelsk luftfartssprog i EU's miljø for vedligeholdelse af flymateriel

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren anmoder Europa-Kommissionen og Den Europæiske Unions Luftfartssikkerhedsagentur (EASA) om at fastsætte, at det engelske sprog skal anvendes i kommunikations-, dokumentations- og forvaltningsprocedurerne inden for luftfart i alle EU's medlemsstater, og ligeledes at fastsætte, at engelskkundskaber inden for luftfart skal være et grundlæggende krav for de involverede medarbejdere og myndigheder.Andrageren minder om, at der skete en betydelig forbedring af sikkerhedssituationen for flypassagerer, da engelsk – efter den tragiske kollision mellem to fly i 1977 på Tenerife – blev gjort obligatorisk for piloter og flyvekontroltjenesten i hele Den Europæiske Union.Dette sikkerhedsbillede kan fuldendes ved at undgå sikkerhedsrisici på grund af manglende forståelse og forkert fortolkning af data i forbindelse med vedligeholdelse af flymateriel.

Link to the petition

Image with QR code