Bildung

Englannin kielen käyttämisestä lentokoneiden huollossa EU:ssa

Steve Bentley
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched 15/01/2020

Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan komissiota ja Euroopan unionin lentoturvallisuusvirastoa (EASA) harkitsemaan englannin kielen määräämistä pakolliseksi lentokoneiden huoltotoimintaa koskevassa viestinnässä, asiakirjoissa ja hallintoprosesseissa kaikissa EU:n jäsenvaltioissa; tähän kuuluu myös lentokoneita koskevan englannin kielen taidon sisällyttäminen asianomaista henkilöstöä ja viranomaisia koskeviin perusvaatimuksiin.Vetoomuksen esittäjä muistuttaa, että lentomatkustajien turvallisuus on parantunut huomattavasti sen jälkeen, kun englannin kieli määrättiin pakolliseksi lentäjille ja lennonjohdolle koko Euroopassa vuonna 1977 Teneriffalla tapahtuneen kahden lentokoneen traagisen törmäyksen seurauksena.Turvallisuutta voitaisiin parantaa edelleen välttämällä turvallisuusriskejä, jotka johtuvat puutteellisesta ymmärryksestä tai tietojen virheellisestä tulkinnasta lentokoneiden huollossa.

Thank you for your support, Steve Bentley