Bildung

Over het gebruik van de Engelse luchtvaarttaal in de luchtvaartomgeving van de EU

Steve Bentley
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched 15/01/2020

Indiener verzoekt de Europese Commissie en het Agentschap van de Europese Unie voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA) na te denken over de verplichte invoering van de Engelse taal in de communicatie-, documentatie- en beheersprocedures voor de luchtvaart in alle EU-lidstaten, onder meer door bekwaamheid voor Engelse luchtvaarttaal vast te stellen als fundamentele vereiste voor het personeel en de autoriteiten in kwestie.Indiener wijst erop dat de veiligheidssituatie van luchtvaartpassagiers aanzienlijk is verbeterd sedert dat, na de tragische botsing van twee vliegtuigen in 1977 op Tenerife, het Engels verplicht is gesteld voor de piloten en de luchtverkeersleiding in de gehele Europese Unie.Dit veiligheidsbeeld kan worden vervolledigd indien veiligheidsrisico’s als gevolg van misverstanden en onjuiste interpretatie van gegevens op luchtvaartgebied worden voorkomen.

Thank you for your support, Steve Bentley