Tiere

Og tre medunderskrivere, om transport og slagtning af EU's husdyr i tredjelande

U. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren klager over den aktuelle situation med hensyn til transport af levende dyr til tredjelande samt slagtemetoder i tredjelande. Andrageren henviser til en dokumentarfilm med titlen "37º - Klassificeret: Dyretransport ", sendt af ZDF-stationen. Underskriverne af andragendet gør indsigelse mod, at der er blevet drøftet meget samfundsmæssige spørgsmål om disse spørgsmål, men at der ikke er truffet væsentlige foranstaltninger til at sikre korrekt behandling af dyr i overensstemmelse med EU's regler og bestemmelser. Andragerne henviser navnlig til påstandene i dokumentarfilmen om, at mange islamiske lande, såsom Tyrkiet og lande i Mellemøsten, ikke overholder de fornødne garantier og samtidig underkaste dyrene slagtning efter halal-foreskrifter. Andragerne opfordrer til, at der hurtigt vedtages lovgivningsmæssige foranstaltninger på dette område, og til et forbud mod transport af EU-dyr til lande, som ikke overholder EU's standarder for dyrevelfærd.

Thank you for your support, U. P.
pro

contra