Tiere

Ja kolme allekirjoittanutta, EU:sta peräisin olevan karjan kuljettamisesta ja teurastamisesta kolmansissa maissa

Petitioner
58 Supporters 58 in European Union
Collection finished
  1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä tuomitsee nykyisen tilanteen elävien eläinten kuljettamisessa kolmansiin maihin sekä kolmansien maiden teurastuskäytännöissä. Vetoomuksen esittäjä viittaa ZDF-kanavan esittämään eläinten kuljetusta käsittelevään dokumenttielokuvaan ”37 Degrees – Classified: Animal Transport”. Vetoomuksen allekirjoittaneet vastustavat sitä, että vaikka näistä ongelmista on käyty paljon yhteiskunnallista keskustelua, merkittäviä toimia ei ole toteutettu sen varmistamiseksi, että eläimiä kohdellaan asianmukaisesti ja EU:n säännösten mukaisesti. Vetoomuksen esittäjät kiinnittävät erityistä huomiota dokumenttielokuvassa esitettyihin väitteisiin, joiden mukaan monet islamilaiset maat, kuten Turkki ja Lähi-idän maat, eivät noudata asianmukaisia suojatoimia teurastaessaan eläimiä halal-sertifioiduilla menetelmillä. Vetoomuksen esittäjät vaativat toteuttamaan kiireellisesti asiaa koskevia lainsäädäntötoimia ja kieltämään EU:sta peräisin olevan karjan kuljettamisen maihin, joissa ei kunnioiteta eläinten hyvinvointia koskevia EU:n standardeja.

openPetition international