Versorgung

Og seks medunderskrivere, om situationen for jordforbedringskooperativer i Emilia Romagna, Italien

E. P.
  1. Launched October 2019

Andragerne (seks kommunalbestyrelsesmedlemmer) anmoder Europa-Parlamentet om at træffe foranstaltninger med henblik på de beføjelser, som regionen Emilia Romagna (RER) har for så vidt angår den funktionelle og hierarkiske kontrol med aktiviteterne i de otte regionale jordforbedringskooperativer, idet de gør opmærksom på forskellige mangler, uligheder og uregelmæssigheder. De klager navnlig over overlapningen af beføjelser for så vidt angår kooperativernes aktiviteter inden for jordforbedring og hydrogeologisk beskyttelse samt regionale funktioner, det påståede udemokratiske valgsystem og den deraf følgende totalitære forvaltning og kontrol udøvet af de største landbrugsorganisationer og jordejere samt den unormale ordning for ansættelse af personale, som foregår via direkte opkald besluttet af de administrative udvalg og ikke ved hjælp af offentlige udvælgelsesprøver.

Thank you for your support, E. P.