Versorgung

Gesteund door 6 medeondertekenaars, over de situatie van grondverbeteringscoöperaties in de Italiaanse regio Emilia-Romagna

E. P.
  1. Launched October 2019

Indieners (zes gemeenteraadsleden) verzoeken het Europees Parlement actie te ondernemen ten aanzien van de bevoegdheden van de regio Emilia-Romagna voor wat betreft het functioneel en hiërarchisch toezicht op de activiteiten van de acht regionale grondverbeteringscoöperaties in de regio en vestigen de aandacht op de diverse tekortkomingen, onrechtvaardigheden en onregelmatigheden in dezen. Ze beklagen zich in het bijzonder over de overlappende bevoegdheden van coöperaties op het gebied van grondverbetering en hydrogeologische bescherming, over regionale functies, het vermeende antidemocratische kiesstelsel en het totalitaire beheer en toezicht door de grootste landbouworganisaties en landeigenaren, en het abnormale systeem voor de aanwerving van personeel (telefonisch door de commissies van beheer, en naar eigen goeddunken in plaats van aan de hand van vergelijkende onderzoeken).

Thank you for your support, E. P.