Finanzen

Namens de Duitse Federale Vereniging van privéklinieken (Bundesverbandes Deutscher Privatkliniken e.V.), over de omzetting van de richtlijn betreffende de belasting over de toegevoegde waarde in Duits recht

Bundesverband Deutscher Privatkliniken e.V.
45 Supporters 45 in European Union
  1. Launched 08/11/2019

Indiener schrijft dat privéklinieken die uit hoofde van artikel 30 van de Wet tot regeling van ambacht, handel en industrie een vergunning hebben gekregen, maar die niet zijn opgenomen in een federaal ziekenhuisplan overeenkomstig artikel 108 van het sociaal wetboek, op het vlak van btw anders worden behandeld dan ziekenhuizen die wél in een ziekenhuisplan zijn opgenomen, hoewel zij dezelfde noodzakelijke medische diensten verstrekken. Hij verzoekt het Europees Parlement om aan te dringen op een wijziging van de Duitse wetgeving, teneinde het beginsel van fiscale neutraliteit, zoals vastgelegd in de btw-richtlijn, om te zetten in het nationale recht inzake de omzetbelasting.

Thank you for your support, Bundesverband Deutscher Privatkliniken e.V.