Finanzen

På vegne af det tyske forbund for privatklinikker (Bundesverbandes Deutscher Privatkliniken e.V.), om gennemførelse af momsdirektivet i tysk ret

Bundesverband Deutscher Privatkliniken e.V.
51 Supporters 51 in European Union
  1. Launched 08/11/2019

Andrageren skriver, at privatklinikker, der bevilliget i henhold til industrilovens artikel 30, men ikke er indbefattet i en forbundsstatslig hospitalsplan i henhold til sociallovens artikel 108, behandles momsmæssigt forskelligt fra hospitaler, der er inkluderet i en hospitalsplan, selvom de yder den samme nødvendige lægehjælp. Han anmoder Europa-Parlamentet om at opfordre til en ændring i den tyske lovgivning for at gennemføre princippet om skattelovgivningsneutralitet, der er indføjet i momsdirektivet, i den nationale lovgivning om omsætningsafgift.

Thank you for your support, Bundesverband Deutscher Privatkliniken e.V.