Tiere

Namens "Coordinadora Estatal Stop Ganadería Industrial", over de beweerde niet-nakoming door Spanje van de EU-wetgeving inzake de verspreiding van intensieve veehouderij

Coordinadora Estatal Stop Ganadería Industrial
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indienster meldt dat er de laatste jaren veel meer intensieve veehouderijen zijn gepland in Spanje, wat verschrikkelijke gevolgen heeft voor de sociaal-economische ontwikkeling en het milieu, de gezondheid en levenskwaliteit in de plattelandsgebieden waar deze veehouderijen zich bevinden. Ze zegt dat de bufferzones tussen de veehouderijen onderling en tussen de boerderijen en de stadscentra duidelijk niet voldoende zijn. Volgens haar wordt door de verschillen in de wetgevingen van de lidstaten de groei van intensieve veehouderijen bevorderd in landen waar de regels niet zo streng zijn, zoals in Spanje.

Thank you for your support, Coordinadora Estatal Stop Ganadería Industrial