Tiere

För ”Coordinadora Estatal Stop Ganadería Industrial”, om Spaniens påstådda underlåtenhet att följa EU:s lagstiftning om utbredningen av intensiv djurhållning

Coordinadora Estatal Stop Ganadería Industrial
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren uppger att planeringen för gårdar för intensiv djurhållning har ökat exponentiellt i Spanien de senaste åren, med förödande konsekvenser för den socioekonomiska utvecklingen och miljön, hälsan och livskvaliteten i de landsbygdsområden där de är belägna. Hon uppger att buffertzonerna mellan enskilda djurhållningsgårdar och mellan gårdar och stadskärnor är uppenbart otillräckliga. Enligt henne främjar skillnader i enskilda medlemsstaters lagstiftning en ökning av antalet gårdar för intensiv djurhållning i länder där dessa regler inte är så strikta, som i Spanien.

Thank you for your support, Coordinadora Estatal Stop Ganadería Industrial