Tiere

Kulkukoirien tappamisen lopettamisesta

E. P.
  1. Launched 23/04/2020

Vetoomuksen esittäjä katsoo, että kodittomien eläinten ja etenkin kulkukoirien julma kohtelu on EU:ssa rakenteellinen ongelma. Eläimet elävät enimmäkseen kammottavissa oloissa: niillä ei ole ruokaa, niillä on sairauksia, ja ihmiset käsittelevät niitä väkivaltaisesti. Monissa jäsenvaltioissa kulkukoirien leviämistä on pyritty hillitsemään perustamalla lopetusasemia, joista vetoomuksen esittäjän mukaan on kehittynyt tuottoisa liiketoiminnan ala. Vetoomuksen esittäjä pyytää kieltämään koirien laillisen lopettamisen Euroopassa. Hän totea, että lopetusasemien sijasta olisi käynnistettävä kattavia tiedotuskampanjoita ja että laajamittaista kastrointia olisi tuettava taloudellisesti.

Thank you for your support, E. P.