Tiere

Over het stoppen van het doden van zwerfhonden

E. P.
  1. Launched 23/04/2020

Indienster is ervan overtuigd dat de wrede manier waarop wordt omgegaan met zwerfdieren, met name zwerfhonden, een structureel probleem is in de EU. De dieren leven vaak in erbarmelijke omstandigheden: ze kunnen geen eten vinden, dragen ziekten met zich mee en worden door mensen mishandeld. Indienster stelt dat er in veel lidstaten centra worden opgezet om dieren af te maken om zo te voorkomen dat er meer zwerfhonden bijkomen. Deze centra zijn volgens haar lucratieve bedrijven geworden. Indienster pleit voor een verbod op het legaal doden van honden in Europa. In plaats van centra voor het doden van dieren zou er een uitgebreide informatiecampagne op poten moeten worden gezet en zou grootschalige castratie financieel ondersteund moeten worden.

Thank you for your support, E. P.