Tiere

Om at sætte en stopper for aflivning af herreløse hunde

E. P.
  1. Launched 23/04/2020

Andrageren betragter den grusomme behandling af omstrejfende dyr, særligt hunde, som et strukturelt problem i EU. Dyrene lever hovedsagelig under forfærdelige forhold: de kan ikke finde mad, de bærer sygdomme, og de udsættes for vold af mennesker. I mange medlemsstater oprettes der aflivningsstationer for at bekæmpe spredningen af omstrejfende hunde, og disse har ifølge andrageren udviklet sig til en indbringende forretning. Andrageren opfordrer til et forbud mod lovlig aflivning af hunde i Europa. I stedet for aflivningsstationer mener hun, at der bør iværksættes en omfattende oplysningskampagne og ydes finansiel støtte til udbredelse af kastration.

Thank you for your support, E. P.