Gesundheit

För ”Selbsthilfegruppe Lichtgesundheit”, avseende hälsoeffekterna vid LED-belysning

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 2 days

Framställaren beskriver sitt negativa medicinska tillstånd som uppstått vid exponering av artificiellt ljus, i synnerhet LED-belysning, vilket verkar ha orsakats av flimret från sådan belysning. Framställaren uppmanar Europaparlamentet att vidta åtgärder för att förhindra användningen av LED-belysning på offentliga platser och i offentliga tjänster, inklusive transport, för att förhindra att människor utsätts för lidande samt för att de ska kunna leva ett normalt liv. Framställaren uppmanar också till en granskning av villkoren för hur elbelysningens effektivitet mäts, samt att energieffektiviteten inte ska vara det enda kriteriet när livscykeln för en produkt fastställs.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international