Health

Namens de "Selbsthilfegruppe Lichtgesundheit", over de gezondheidseffecten van ledverlichting

Indiener beschrijft zijn medische aandoening, die leidt tot negatieve gevolgen voor zijn gezondheid als gevolg van blootstelling aan kunstmatig licht, en met name ledverlichting, die kennelijk worden veroorzaakt door het flikkeren van dergelijke verlichting. Indiener verzoekt het Europees Parlement maatregelen te nemen om het exclusieve gebruik van ledverlichting in openbare ruimten en voor openbare diensten, waaronder in het vervoer, te voorkomen om mensen te beschermen die aan deze aandoening lijden en hen in staat te stellen een normaal leven te leiden. Indiener verzoekt bovendien om een herziening van de voorwaarden aan de hand waarvan de efficiëntie van elektrische verlichting wordt gemeten en stelt dat energie-efficiëntie niet het enige criterium dient te zijn bij het vaststellen van de levenscyclus van een product.