Umwelt

”Ei Praderasin puhdistamon laajentamiselle” -hankkeen puolesta, EU-direktiivien rikkomisesta uusien Pontevedra-joen suiston puhdistamishankkeiden yhteydessä (Galicia, Espanja)

Plataforma Non A Ampliación da Depuradora dos Praceres
0 Supporters 0 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä väittää, että vuonna 2016 unionin tuomioistuin vahvisti, että Pontevedra-joen suistossa on rikottu toistuvasti jäteveden puhdistusta koskevia säännöksiä sen jälkeen kun Euroopan komissio moitti Espanjaa yhdyskuntajätevesien puutteellisen käsittelyn aiheuttamasta riskistä kansanterveydelle. Hän vastustaa uutta hanketta ja toteaa, että sen seurauksena ainoastaan päästölähteen sijainti muuttuisi mutta itse ongelma ei ratkeaisi. Hän arvostelee myös sitä, että nykyisen puhdistamon laajentamiseen liittyvää hanketta ei ole tehty julkiseksi, ja katsoo, että tämä on vastoin 28. tammikuuta 2003 annettua Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviä 2003/4/EY ympäristötiedon julkisesta saatavuudesta.

Thank you for your support, Plataforma Non A Ampliación da Depuradora dos Praceres