Zusammenleben

By R.M. (Slovak) on alleged violation of fundamental rights and freedoms of citizens by the Slovak government during the COVID-19 pandemic

Petitioner
42 Supporters 42 in European Union
Collection finished
  1. Launched June 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren anmoder Europa-Parlamentet om at undersøge det slovakiske parlaments bestemmelser for borgere, der er vendt tilbage til Den Slovakiske Republiks territorium under covid-19-pandemien. Han hævder, at betingelserne under karantænen har været inkonsekvente: Syge og raske mennesker blev placeret sammen og skulle selv betale for deres ophold. Han anmoder endvidere om en vurdering af den mobilapplikation, der er blevet indført for at følge og overvåge de slovakiske borgere. Endelig klager han over, at Den Slovakiske Republik nægter Slovakiets egne statsborgere indrejse på deres territorium fra mandag den 18. maj 2020, hvis de nægtede at opholde sig i landet under den offentlige karantæne, hvilket han anser for absolut uacceptabelt i 2020, og han anmoder om en offentlig undskyldning og erstatning til dem alle.

openPetition international